קורס נהיגה ספורטיבית אישי - נהג ספורטיבי
כנהג ספורטיבי, אתה הרי יודע שנהיגה
היא פעולה מהנה ומאתגרת, המבוססת
על דו-שיח הרמוני ומתמיד עם המכונית,
באמצעות שלל המרכיבים ההופכים את
הנהיגה לחוויה רווית אדרנלין. עבורך,
מילים כמו כוח וצליל המנוע, היגוי מדויק
ואינפורמטיבי, כביש מפותל, הכוחות
הפיזקליים והאנרגיה המורגשים בהאצה-
בלימה ובסיבובים, וההתרגשות שבניצוח
על התזמורת כולה, הן סיבה למסיבה שהרי אין כמו החיוך שעולה על פניך בסופו של קטע נהיגה נמרץ...
הקורס מלמד כיצד עושים את זה הגדולים, נהגי המרוצים. תכני הקורס הם הבסיס לכל נהיגה ספורטיבית / נהיגת מרוצים בכל העולם, והיכולת לישמם בצורה איכותית משייכת אותך לאותה קבוצה מצומצמת של נהגים/ות בעלי/ות יכולות נהיגה מקצועית ברמה גבוהה.
כמו כן, הקורס יכול לשמש כהכנה מצוינת לקורס מרוצים בביה"ס מקצועי בחו"ל, באופן שמשפר משמעותית את עקומת הלימוד שם, ומאפשר ניצול יעיל הרבה יותר של זמן המסלול והשגת תוצאות מעולות.
תכני הקורס:
חלק א' -
- ◊ בטיחות - כביש ציבורי, הנהג אחראי בכל עת.
- ◊ תפיסת הבטיחות - "נהיגה במחשבה תחילה".
- ◊ מה צריך לדעת על צמיגים ולחץ אוויר ?
- ◊ כיצד מכוונים תנוחת ישיבה ומה עושים עם רגל שמאל ?
- ◊ האם יש משמעות לאופן שבו אנו אוחזים ומסובבים את ההגה ?
- ◊ השפעת המהירות על מרחק הבלימה של הרכב.
- ◊ ההבדל בין בלימה רגילה לבלימת חירום וכיצד חומקים מסכנות במהלך הבלימה ?
- ◊ שיפור יציבות הרכב באמצעות זרימה ועדינות בתפעולו.
- ◊ "הקו הנכון" - תיאורטי מול מעשי, הסוד הגדול של נהגי המרוצים.
- ◊ מהן נקודות בלימה ונקודות האצה ?
- ◊ מה עושים עם מראות הרכב, כיצד מכוונים אותן למיזעור ה"שטח המת", ומדוע
- חשיבותן גדולה עוד יותר בנהיגה ספורטיבית.
חלק ב -
- ◊ בדיקת לחץ אוויר.
- ◊ בטיחות - כביש ציבורי, הנהג אחראי בכל עת.
- ◊ רענון קצר של תכני חלק א' של הקורס.
- ◊ התייחסות למגבלות שדה ראיה ופתרונם.
- ◊ לא כל הפניות נולדו שוות, לכן טכניקות הנהיגה משתנות בהתאם.
- ◊ מהו מעגל האחיזה של הצמיג ?
- ◊ מדוע נהיגה ספורטיבית מחייבת שימוש קבוע בתיבת ההילוכים בעליה, במורד
- ובמישור ?
- ◊ חוקי הפיסיקה גורמים לנטיה של הרכב לפתח כיווני נסיעה עצמאיים. אפשרי ואף
- הכרחי לשלוט בכוחות הפועלים עליו.
- ◊ ריכוז בתנאי לחץ, טכניקת תכנון פעולות ברצף נכון.
- ◊ התייחסות למקדמי אחיזה שונים.
- ◊ התנהגות חכמה בכביש והתמודדות עם לחצים, מסיחי דעת, תנאי דרך.
במגבלות הזמן ובהתאם לסוג הרכב, תינתן התייחסות גם ל:
◊ שימוש בגז-ביניים.
◊ טכניקת עקב-בוהן.
סה"כ משך הקורס : כ-6 שעות (2 מפגשים בני כ- 3 שעות כל אחד).
ההדרכה הינה אישית בשיטת ה-Coaching ומתבצעת ברכבו של המשתתף. מסלול הנסיעה כולל - כבישים עירוניים, בין-עירוניים, מהירים, וכבישים הרריים.
** ההדרכה מועברת על ידי נהג מרוצים בעל תעודת רישמית של מדינת ישראל להדרכת נהיגה.
עוד על - דני גלטר, החזון, נהיגה מתקדמת, נהגים חדשים, נהיגת מירוצים באירופה, מאמרים, פחד וחרדת נהיגה, מתנה נהיגת אקסטרים, מתנה לגבר
(C) כל הזכויות שמורות לדני גלטר. אין להעתיק ו/או לפרסם ו/או לעשות כל שימוש במידע המצוי באתר זה, ללא אישור בכתב מדני גלטר.
תגיות : נהג מירוצים ליום אחד, קורס נהיגת ראלי, אקסטרים, נהיגת ראלי, אדרנלין, קורס מירוצים בחו"ל, קורס מירוצים, פרומולה, באגי, מרוץ, אימון נהיגה, מירוץ, הדרכות נהיגה, קורסי מירוצים בחו"ל, אנגליה, צרפת, פינלנד, גרמניה, איטליה, קפריסין, הונגריה, חווית נהיגה, מתנה ליום הולדת, מתנה לגבר , מתנה לאישה , מתנה נהיגה , נהיגת אקטסרים , נהיגת מירוצים , נהיגה חוויתית , מתנה יחודית , מתנה מקורית , מתנה מיוחדת , נהיגה ספורטיבית , נהיגה מתקדמת